piątek, 19 lipca 2013

Ogórki w musztardzie

Już prawie połowa wakacji. Najwyższy czas, aby pomyśleć o przetworach. Wzorem poprzednich lat przygotowałam kilkanaście słoików z ogórkami w zalewie octowo-musztardowej. Dwa lata temu robiłam je po raz pierwszy. Wtedy wykorzystałam przepis Macieja Kuronia.
Aktualnie, po kilku modyfikacjach mam już własny.

składniki:
5 kg ogórków
marchewka
cebula
liść laurowy
pieprz kolorowy w ziarkach
ziele angielskie

zalewa:
1 l wody
250 ml octu 10%
5 łyżek musztardy (rosyjska da mocny smak, miodowa - łagodny, ja najczęściej używam dijon)
100 g cukru
2 łyżki miodu

przygotowanie:
Ogórki umyć, obrać i przekroić na ćwiartki. Do każdego słoika (0,5 - 0,7 l) włożyć: 1/3 liścia laurowego, 1 ziele angielskie, 2 ziarnka pieprzu, 3 plastry marchewki, 1 krążek cebuli oraz pionowo ułożyć ogórki. Do garnka wlać wodę, dodać ocet, musztardę, miód i wsypać cukier. Zagotować. Przygotowane słoiki zalać gorącą zalewą. Zakręcić słoiki i pasteryzować w gorącej wodzie przez 15 - 20 minut. Słoiki wyjąć, odwrócić i pozostawić do ostygnięcia.
Tak przygotowane ogórki już po miesiącu są zdatne do spożycia. Doskonale pasują do drugiego dania, a także na grilla.



P.S. Ogórki można także pokroić w plastry i przygotować "sałatkę z ogórków w musztardzie".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz